کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9167 | مشاهده و دانلود: 737834996 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/13 | اعضاء: 316438 | نظرات: 37893
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

حذف عناصر ردیابی اینترنتی در لینک با این افزونه کروم و فایرفاکس

Neat URL افزونه کروم فایرفاکس مرورگر

به لینک زیر نگاه کنید که چه قدر طولانی و نامرتب است:

https://www.google.com/searchsafe=active&ei=qIBtX6qcDIX49QOJjbSoAw&q=microsoft&oq=microsoft&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQAzIECAAQRzIECAAQRzIECAAQRzIECAAQRzIECAAQRzIECAAQRzIECAAQRzIECAAQR1AAWABg6o0CaABwAXgAgAEAiAEAkgEAmAEAqgEHZ3dzLXdpesgBCMABAQ&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwiqkJqDyoPsAhUFfH0KHYkGDTUQ4dUDCAw&uact=5

این لینک دقیقاً پس از سرچ کردن کلمه Microsoft در گوگل نمایش داده می شود. در ادامه هم لینکی را می بینیم که کوتاه شده بالایی است:

https://www.google.com/search?safe=active&source=hp&q=microsoft&oq=microsoft&sclient=psy-ab&uact=5

چرا این نکته اهمیت دارد؟ پاسخ آن ساده است به خاطر جلوگیری از ردیابی اینترنتی.

به گزارش سافت گذر، همه سایت ها کوکی هایی از مرورگر ذخیره می کنند تا محتوای خود را نمایش داده و به شما اجازه دهند وارد حساب کاربری خود شوید و یا تبلیغاتشان را ببینید. علی رغم اینکه کوکی ها یکی از روش های ردیابی اینترنتی هستند اما تنها روش انجام این کار به حساب نمی آیند. برخی اوقات یک URL به ظاهر ساده می تواند فعالیت سایبری شما را زیر نظر بگیرد. یکی از ساده ترین موارد، لینکی است که شما را به صفحه مدنظرتان هدایت می کند زیرا اطلاعاتی از سمت شما به مقصد می فرستد.

برای مثال، لینک example.com/?ref=somewebsite دقیقاً همین کار را می کند.

اگرچه شما از طریق آن به example.com هدایت می شوید اما وقتی داده ها به سرور ارسال می شوند، سایت متوجه خواهد شد که شما از کدام صفحه بازدید کرده اید و یا از کجا آمده اید. همین اتفاق می تواند توسط گوگل، توییتر، فیسبوک، سایت های خرید و فروش و یا وبلاگ ها رخ دهد. علی رغم اینکه سایت ها می توانند اطلاعات مدنظرشان را از سایت مقصد دریافت کنند اما امکان جلوگیری از رخ دادن این اتفاق وجود دارد.

ایمیل ها هم روش دیگری است که از طریق آن لینک های ردیابی ارسال می شوند. وقتی روی آنها کلیک می کنید،  وب سایت مقصد منبع را خواهد شناخت. انجام این کار خطرات خاص خودش را برای حریم شخصی دارد اما تأثیرات ردیابی URL را می توان با کمک برخی افزونه ها از بین برد.

در حالی که افزونه هایی نظیر uBlock Origin و فیلترهای تبلیغاتی از فعالیت بسیاری از ردیاب ها جلوگیری می کنند اما عناصر ردیابی را از URLها پاک نمی کنند. به همین دلیل شما باید از پاک کننده های آدرس های اینترنتی استفاده کنید.

یکی از این موارد، Neat URL است که آیکون آن در نوار ابزار اضافه خواهد شد. شما می توانید هر زمانی که خواستید، روی دکمه مربوطه کلیک کنید تا خاموش شود. وقتی این افزونه کار کرد، عددی روی آیکون آن نمایش داده خواهد شد تا ببینید چند عنصر ردیاب از URL حذف شده است.

این افزونه چگونه کار می کند؟

همه URLهای ردیاب از الگوهای یکسانی استفاده می کنند. مثلاً همه آنها a ? دارند که در ادامه عبارت تصادفی نوشته می شود. یعنی چیزی شبیه زیر به وجود می آید:

https://news.samsung.com/global/unveiling-samsung-galaxy-s20-fe-fan-favorite-features-at-an-accessible-price-point?utm_source=rss&utm_medium=direct

پس از فعالسازی Neat URL آدرس بالا به شکل زیر تغییر می کند:

https://news.samsung.com/global/unveiling-samsung-galaxy-s20-fe-fan-favorite-features-at-an-accessible-price-point

به راحتی می توان تفاوت ها را احساس کرد. آدرس دوم کوتاه تر شده و دیگر در آن خبری از a ?، utm_source و utm_medium نیست. مورد اول به وب سایت مقصد می گوید که شما از کجا آمده اید و مورد دوم هم برای بازاریابی به درد می خورد.

Neat URL از سیستم مبتنی بر پارامترها استفاده می کند تا محتواهای بلااستفاده را از آدرس های اینترنتی حذف نماید. برای مثال، لینک بالایی به خاطر قانون زیر حذف شده است:

utm_*

با این روش، هر چیزی که در آدرس خود utm_* دارد پاک می شود.

اگرچه Neat URL اکثر عناصر ردیابی اینترنتی را از بین می برد اما توانایی پوشش همه آنها را ندارد. در این مواقع خودمان باید به صورت دستی پارامترهای مدنظر را بیفزاییم. این گزینه برای فیلتر کردن محتواهایی که می خواهید حذف شوند، فوق العاده خواهد بود.

برای مثال، آدرس زیر ردیاب دارد:

https://store.steampowered.com/app/1347780/Freedom_Fighters/?snr=1_620_4_1400_45

اگر می خواهید پارامتر snr را مسدود کنید، باید با کلیک راست کردن روی Neat URL و رفتن به قسمت Preferences پارامتر را بیفزایید. برای انجام این کار به جدول سوم بیایید که Blocked Parameters نام دارد. حروف snr را تایپ کنید و به پایین بیایید و آپشن Save preferences را بزنید. همان لینک را اجرا نمایید تا ببینید روی آیکون Neat URL عدد 1 نمایش داده شده است.

همین کار را برای سایر پارامترها نیز می توانید انجام دهید. به علاوه، می توانید برخی سایت ها را کامل بیفزایید. ضمناً، بد نیست لیست سفید افزونه را نیز پاک کنید.

احتمالاً متوجه شده اید که Neat URL پارامترهای پیش فرض زیادی دارد که هر کدام دارای عنوان مخصوص به خودش است. متأسفانه این افزونه امکان نامگذاری پارامترهای شخصی سازی شده را ندارد. به جای آن بهتر است فقط کلمه مدنظر را بیفزایید و یا ویرگول بگذارید تا میان پارامترها محدودیت ها از بین بروند.

Neat URL یک افزونه منبع باز است که می توانید آن را برای کروم و فایرفاکس دانلود کنید. اگر هم این افزونه پیچیدگی زیادی دارد، CleanURLs را نصب نمایید که قوانین پیش فرض زیادی داشته و از هدایت کنندگان لینک ها پشتیبانی می کند. به هر حال، Neat URL با پارامترهای شخصی سازی شده سازگاری دارد و بسیار کاربردی است.

 

 
منبع: ghacks.net
 

 

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 47808 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/07/16 تعداد مشاهده: 2510
کلید واژه ها: , , , ,
سافت گذر